6090351609 |
Llavor de Coneixement: El nostre pati: un espai coeducatiu, inclusiu, lúdic i sostenible |
2021-2022 |
Conferència. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
20/1/2022 - 20/1/2022 (3 hores) de 17:30h a 19:00h |
|
CRP del Segrià |
|
Pius XII, 4 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Com coeduquem en l’ús i en l’ocupació dels espais? Com podem assolir patis inclusius i naturalitzats? Com impliquem a tota la comunitat perquè la transformació del pati sigui fruit d’un procés de reflexió i aprenentatge conjunt? El pati és un espai molt important en l’aprenentatge i la socialització de les criatures. Per això mateix és un espai idoni per reflexionar i experimentar col·lectivament perquè sigui un espai de transmissió de valors positius.
Pati coeducatiu i inclusiu: S'enten com un espai exterior d'aprenentatge, fomenta relacions igualitàries i un joc no estereotipat per gèneres, fomenta el joc compartit i l'autonomia dels infants tenint en compte totes les diversitats.
Pati lúdic i divers: Ofereix un ampli ventall de possibilitats i modalitats de joc, el mobiliari i els materials son adequats a les edats i preferències de tot l'alumnat, s’'utilitza per fer activitats diverses, lectives i no lectives, en les que participen agents diversos de la comunitat
Pati naturalitzat i sostenible: Permet el contacte i la interacció dels infants amb la natura, utilitza materials orgànics, reciclables o reciclats, té en compte les condicions climàtiques i l'eficiència energètica, es relaciona adequadament amb l'entorn social i construït.
|
| |
Objectius |
1.- Fomentar la transformació dels patis en espais coeducatius, inclusius, lúdics i sostenibles.
2.- Fomentar l’esperit crític per identificar i revisar situacions de desigualtat.
3.- Tractar el pati com un espai coeducatiu i integrar-lo al projecte pedagògic del centre.
4.- Entendre la relació de l’espai construït amb les dimensions social i psicològica i el seu paper en el currículum ocult.
|
| |
Continguts |
1.- Introducció als conceptes de coeducació, participació comunitària i perspectiva de gènere des d’una dimensió espacial.
2.- Metodologies col·laboratives en els processos d’anàlisi i de transformació dels espais, centrant-nos en el pati.
3.- Estratègies i criteris de transformació espacial amb perspectiva de gènere interseccional i de sostenibilitat ambiental.
|
| |
Formador/a |
Dafne Saldaña Blasco
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
20/01/2022 |
- |
- |
|
| |