Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6090351609   Llavor de Coneixement: El nostre pati: un espai coeducatiu, inclusiu, lúdic i sostenible
2021-2022   Conferència. Educació Infantil-Primària
  
   20/1/2022 - 20/1/2022 (3 hores) de 17:30h a 19:00h
   CRP del Segrià
   Pius XII, 4 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022
  
Descripció i   Metodologia:   Com coeduquem en l’ús i en l’ocupació dels espais? Com podem assolir patis inclusius i naturalitzats? Com impliquem a tota la comunitat perquè la transformació del pati sigui fruit d’un procés de reflexió i aprenentatge conjunt? El pati és un espai molt important en l’aprenentatge i la socialització de les criatures. Per això mateix és un espai idoni per reflexionar i experimentar col·lectivament perquè sigui un espai de transmissió de valors positius.


Pati coeducatiu i inclusiu: S'enten com un espai exterior d'aprenentatge, fomenta relacions igualitàries i un joc no estereotipat per gèneres, fomenta el joc compartit i l'autonomia dels infants tenint en compte totes les diversitats.

Pati lúdic i divers: Ofereix un ampli ventall de possibilitats i modalitats de joc, el mobiliari i els materials son adequats a les edats i preferències de tot l'alumnat, s’'utilitza per fer activitats diverses, lectives i no lectives, en les que participen agents diversos de la comunitat

Pati naturalitzat i sostenible: Permet el contacte i la interacció dels infants amb la natura, utilitza materials orgànics, reciclables o reciclats, té en compte les condicions climàtiques i l'eficiència energètica, es relaciona adequadament amb l'entorn social i construït.
  
Objectius   1.- Fomentar la transformació dels patis en espais coeducatius, inclusius, lúdics i sostenibles.

2.- Fomentar l’esperit crític per identificar i revisar situacions de desigualtat.

3.- Tractar el pati com un espai coeducatiu i integrar-lo al projecte pedagògic del centre.

4.- Entendre la relació de l’espai construït amb les dimensions social i psicològica i el seu paper en el currículum ocult.
  
Continguts   1.- Introducció als conceptes de coeducació, participació comunitària i perspectiva de gènere des d’una dimensió espacial.

2.- Metodologies col·laboratives en els processos d’anàlisi i de transformació dels espais, centrant-nos en el pati.

3.- Estratègies i criteris de transformació espacial amb perspectiva de gènere interseccional i de sostenibilitat ambiental.
  
Formador/a   Dafne Saldaña Blasco
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.

- Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   20/01/2022   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent